Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Drina - 18 maj 2009 05:19

Vaknade kvart i fem av att det tjöt i hela rummet, det första jag tänkte var "fan vilket effektivt alarm, men hörs det inte in till de andra gästerna?" Sen kollade jag på klockan och insåg att det nog inte alls var min väckning för den hade jag ju beställt till 06.00


Ingen röklukt dock. Öpnnade dörren, ingen röklukt i korridoren heller. Gick långsamt mot receptionen och hoppades på att larmet skulle ha tystnat innan jag kom fram. Det gjorde det inte. Receptionisten såg något förtvivlad ut och försökte guida en grupp förvirrade indier samtidigt som hon pratade i telefon med en annan gäst ("No sir I can NOT turn it off, it's the fire alarm. No sir I'm sorry but you'll have to go outside. Yes sir I understand that it is early but IT IS THE FIRE ALARM") Jag följde strömmen och gjorde som jag blev tillsagd för en gångs skull, jag gick ut. 


Hötorget 04.50 är inte så värst spännande kan jag berätta. Nu stod det åtminstone ett gäng brand- och polisbilar och blinkade så någonting fick vi hotellgäster att titta på. Efter tre minuter hade vi tröttnat på utsikten. Efter tjugotre minuter fick vi komma in igen.

 


Säga vad man vill men vaknade gjorde jag ju i alla fall!

Ovido - Quiz & Flashcards