Alla inlägg under december 2008

Av Drina - 30 december 2008 17:31

Av någon konstig anledning så tänker jag alltid på Lilla J:s flickvän när jag hör den här låten:


Av Drina - 30 december 2008 12:58


"Nästa dag är imorgon" 


Dessa ord, denna fantastiska sanning, yttrade en något stressad stockholmskvinna med bitterhet i rösten inne på ICA Åre igår. 

 

Hon hade så rätt så rätt.

  

Av Drina - 29 december 2008 21:43

Eller nja, hemma och hemma, vart fan bor jag egentligen? Jag är skriven på den här adressen tills årsskifter iaf.


Åres högsäsong slog emot mig som en tegelvägg idag när jag travade ner på byn. När jag åkte hade den ju inte riktigt vaknat men nu är den i full gång med allt vad det innebär. Massor med bilar, ännu fler människor, milslånga köer på ICA, svårt att få bord på lunchen, osv. 


Jag sitter nu i min ekande tomma lägenhet och försöker strukturera upp allt som ska göras. Det känns lite vemodigt faktiskt. På onsdag så bor jag inte här längre, då ska jag husera på Kissapans soffa tills jag styr kosan söderut igen. Vem vet när jag kommer tillbaka nästa gång. 

 



Så är läget iaf, nu ska jag göra något så spännande som att rensa avlopp..

Av Drina - 28 december 2008 12:53

Om ett par timmar så tar jag min förkylning under armen och styr kosan mot fjälltoppen igen. Lite slutstäd av lägenheten och nyårsfirande får bli det slutgilltiga avskedet av min hemby innan skolbänken kallar.


Jag hoppas att ni är beredda där uppe!

Av Drina - 26 december 2008 11:38

Jag fick en förkylning i julklapp, tack för den.

Förutom feber och mängder med snor så var det mesta som vanligt, hem till farbror, faster och kusinerna i Täby.  Glögg, gröt, mandel, kaffe, Kalle, paket, julbord, julbord, julbord, nubbe, nubbe, nubbe. 


Igår låg jag däckad, inte av bakfylla (I wish) utan av den där förkylningen men idag har jag krälat mig upp. Vet inte om det finns nåt att göra däremot, hela stockholm är ju tydligen stängt på röda dagar. Vad är det för dumheter?  


Well well, så ligger det till iaf. Fan det här vart nog värsta trista inlägget men det är smällar man (ni) får ta.

Av Drina - 25 december 2008 11:46

Igår hade jag fyra gånger så många besökare som vanligt och jag fattar inte riktigt, vart kommer alla besökare ifrån och varför?

 

Hade ni inget bättre för er på självaste julafton?

Av Drina - 24 december 2008 23:36

Jag bloggade typ exakt det här inlägget förra året också men eftersom det inte finns kvar så tycker jag att jag får recykla..


Jenny Owen Youngs är skitcool. Hennes julvisa "Things we don't need anymore" borde ta över tronen efter "White Christmas".


Hoppas att ni alla har haft en trevlig julafton! 



Jenny Owen Youngs - "Things We Dont Need Anymore" - Jenny Owen Youngs
Av Drina - 24 december 2008 08:49

När jag ändå är igång:


Stort tack till DN för alla rimmen i dagens kulturdel. Fan vad jag fnissade vid frukostbordet när jag hittade denna fantastiska röda tråd.

Skapa flashcards