Alla inlägg under augusti 2008

Av Drina - 31 augusti 2008 18:29

Har spenderat dagens sängliggande med att läsa en massa långa diskussioner på div forum och har upptäckt något väldigt underhållande. Folk som beskylls för att vara troll utan att de vet vad troll är. (ni som läser här och inte vet kan ju googla, eller vad fan, här kan ni läsa på lite)


Hur som helst, när detta inträffar så brukar en väldigt underhållande ordväxling uppstå:

 

Person1 - Äh, hörrni, jag tror att den här pajasen är ett troll. 

Person2 - Haha ja det verkar inte bättre. Trolltrolltroll. 

Trollanklagad - Nä vadå? Jag är en kille inte nåt troll. 

[ursprungsdiskussionen fortsätter ett tag]

Person7 - Nä ni har nog rätt, han är ett troll. 

Person1 -Ja jag sa ju det. Det här kan inte stämma. 

Trollanklagad - Men alltså nä! Jag är en kille, en människa. 

Person2 - Men lägg fram nåt vettigt bevis då.

Person72 - Sluta mata trollen hörrni.

Trollanklagad - Hurdå bevis? Jag är en människa. EN MÄNNISKA! Är ni helt knäppa eller? 



Så där fortsätter det sen tills någon av parterna tröttnar eller tills forumstråden blir låst. Väldigt underhållande!

Av Drina - 31 augusti 2008 01:00

Förutom förkylningen som har hållt mig på mattan idag så är allt bra. Eller?


Nädetvettefan. Den senaste veckan har inte varit någon höjdare och om jag läser mina tecken rätt så kommer det att bli värre innan det blir bättre. Grejen är att jag vet vad som orsakar det hela också eftersom att samma sak hände för ganska exakt ett år sen. Jag vet även vad jag borde göra för att samma sak inte ska hända även nästa år men bara för att jag vet vad jag bör göra betyder inte det att jag vet hur jag ska lyckas med det. Krångligt är det, i alla fall för mig. 



Det är såna här gånger, när jag själv inte är på topp, när jag själv inte orkar höra av mig,  som jag märker hur tyst telefonen blir. Snacka om uppvaknande.


   

    

     

    

    

(Jag vet att den här bloggen brukar vara en såndär rolig sak, jag slutade skriva sånt här pga en väldigt specifik händelse. Om jag ångrar mig imorgon så tänker jag skylla på feberyra.)

Av Drina - 30 augusti 2008 17:58

Idag hade jag storslagna planer på att röja mitt vindsförråd, det behövs verkligen. Dessvärre så vaknade jag i morse med halsont, feber och hostan från helvetet så det blev inget av med röjandet. Istället har jag legat i sängen och tyckt synd om mig själv. Jag har även kollat på tv.

 Bland annat detta: 

So you think you can dance 

Robot wars

Nån dokumentär om en singeltjej

When in Rome (Olsentvillingarna-film) 

Nån dokumentär om tarmsköljning 

Project runway 

Scrubs 


Jag kollar inte särskilt ofta på tv nuförtiden, jag förstår varför. 

 

So you think you can dance gillar jag dock. De är så djävulskt duktiga att de verkligen förtjänar tid i etern, samma gäller väl kanske för sy-programmet men det har jag inte sett så mycket av. Jag uppskattar iaf människor som är duktiga på vad de gör. 


Olsentvillingarna-filmen skrämde mig. Hur i helvetet kan dessa filmer ha blivit så populära världen över? Jag satt mest och försökte hitta skillnader hos systrarna, det är fan inte lätt. Jag tror att den ena har en större mun.. Hela filmen lät dessutom dubbad, varför? Inte på det sättet som när ljudfilen och filmen inte synkar utan mer att ljudet var för rent. Det lät studioinspelat filmen igenom. Varför gör man så? 


Robot wars var fascinerande. Det är alltså olika lag med geekar som bygger robotar som slåss med varandra på en arena. Den roboten som inte går sönder vinner. Publiken är helt vild och programledarna hade fula jackor på sig.




Nu måste jag dock snart släpa mig ur sängen, hunden skiter fullständigt i att jag mår dåligt. Hon vill ut. Jag har tryckt i mig två alvedon så om en halvtimme borde jag vara någorlunda mobil. Håll tummarna.

Av Drina - 28 augusti 2008 21:42

Jag gick in på bloggkoll för ett tag sen och blev nästan lite upprörd över den klena mängden uppdateringar, vad har hänt med alla "mina" bloggare liksom? Sen kom jag på att jag själv inte har bloggat nåt idag. Inte på nån utav bloggarna.

Det är väl nåt som går helt enkelt. 


Just nu håller jag på att plantera om min jättestora palm. Det är varken roligt eller intressant.

Av Drina - 27 augusti 2008 23:10

Kommer ni ihåg det där inlägget som jag skrev om låttexter? Det här alltså.

Sen dess har jag minst en googleträff per dag på orden låttext eller låttexter. Tror ni folk blir besvikna när de hittar den här?

Av Drina - 27 augusti 2008 22:56

Idag när jag var på ica så vart jag sjukt sugen på champinjonstuvning. Eftersom jag inte kan laga mat och absolut inte kan stuva champinjoner så tänkte jag att champinjonstuvning på burk skulle få duga.

Så stod jag då där framför konservhyllan och kände mig lite vilsen men tillslut hittade jag nåt som jag trodde var vad jag sökte.


Det var det inte: 

 bajs?


Jag smakade inte ens, tortellini och ketchup funkar också som middag.

Av Drina - 27 augusti 2008 21:15

Igår så städade jag som sagt, klockan typ skitsent fick jag det där riktiga städrycket och började dammsuga bakom spisen och annat trams. När jag står där med dammsugaren i högsta hugg får jag syn på min dator och insåg att den inte var helt ren. Grejen är att jag har en sån där liten tramsig usb-dammsugare som är till för att dammsuga tangentbord med, jag har två till och med. De är skitdåliga! De är så mjäkiga att inget damm försvinner så jag bestämde mig för att köra över tangenterna med den vanliga dammsugaren.


Dålig idé.


Plötsligt sa det slurp och så såg det ut såhär: 

Saknas nåt va?

En bokstav hit eller dig gör väl inget?


Jag stängde av dammsugarhelvetet, stirrade på den och funderade på hur ofta jag använder bokstaven Y egentligen? 


Efter en liten stund kom jag fram till att det faktiskt var ganska ofta så det var bara att bita i det sura äpplet, tömma ut påseländet på det nystädade golvet och börja gräva. Det fanns en hel del otrevligheter där inne. 


Nu har jag iaf hela alfabetet igen.

Av Drina - 26 augusti 2008 21:21

Tänkte på det jag skrev förut om att jag svarade "ibland" på frågan om jag var full. Just ibland är mitt favoritsvar på de flesta frågor. Använd det gärna själv.


Är du vaken? - Ibland 

Tycker du om mig? - Ibland

Vill du ta en fika? - Ibland 

Stör jag? - Ibland 

Fryser du? - Ibland 

Behöver du en påse att bära i? - Ibland 

Fattar du? - Ibland 

Tycker du om mig? - Ibland 

Har du leg? - Ibland 

Regnar det? - Ibland 

Är du helt jävla dum i huvudet? - Ibland 

Vet du vad klockan är? - Ibland

Har du en hundring att låna ut? - Ibland


Är du full? - Ibland




Ja ni fattar va? Skitbra allt-i-allo-svar helt enkelt. Prova själva!

Skapa flashcards