Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Att drunkna i information

Av Drina - 5 februari 2009 20:21

Pappersarbete


Just nu känns min hjärna rejält överfylld, jag vet inte riktigt hur jag ska kunna ta in all information och hur jag ska lagra den i huvudet för att lättast kunna hitta den kunskap jag behöver när jag behöver den. Tröttheten är överhängande och jag ser verkligen fram emot helgen. Då ska jag försöka sova ut lite och även umgås lite med nya vänner, men viktigast av allt, då ska jag försöka komma ikapp med mitt påbörjade arbete att strukturera upp skolarbetet.


Jag har insett att jag behöver sätta hårdare rutiner på mig själv om det här ska funka. Jag kan inte sitta uppe och plugga till 23 när jag måste gå upp 05.15 Idag hade jag stjälpt i mig fyra koppar kaffe innan klockan ens var 10.. Inte alls nyttigt.


Lina ringde härom kvällen och under fyra signaler funderade jag på att skita i att svara för att jag inte ville slösa pluggtid på att prata i telefon. Jag vill kunna prata i telefon med mina vänner utan ångest! Jag behöver det.



Mathis, min ena course supervisor, varnade oss för detta. De första veckorna ÄR jobbiga och vi kommer att vara trötta och utslitna. Han påstår att det ska gå över när vi har satt oss in i allt lite bättre. Jag hoppas att han har rätt.



Just nu sitter jag och pluggar "Rules of the Air" och hela huvudet snurrar av förkortningar.


What rules apply within airspace C regarding IMC and VMC? 


State minimum margin to obstacle when flying in IFR. 


Describe VMC-minima in airspace G.


Which VFR-cruising level between FL50 and FL70 shall a pilot choose if flying to the east? 


..osv..


En timme till, sen kvällspromenad, sen sova.

 
 
Ingen bild

pissenisse

6 februari 2009 22:30

Tjuvlyssnat och blogg-i-bloggen ligger nere. Drina är för trött för att flörta eller käftas. Och pissenisse sitter här alldeles ensam en fredag kväll och tänker på den gamla goda tiden då man kunde få både Diana och Drina att flörta/käftas lite grann.

Nåja, vi ska väl alla bli skickade till soptippen/kyrkogråden någon gång.

PS
Vi har äckligt snöslask här i Stockholmstrakten.
DS

 
Ingen bild

pissenisse

7 februari 2009 00:55

pissenisse har inget vettig att säga, men pissenisse vill ändå suporta Drina lite grann. Så pissenisse säger: Go girl, hang in there. Vi (alltså jag och pissenisse) tror på dig och är fullständigt övertygade om kommer att gå ut som kursetta och dirigera ner en Gripen på Turning Torso och en A400 på Skogstigen 18. Och det är inte vem som helst som lyckas med!

Sen tycker pissenisse att kursledarna bara pratar strunt. De borde fråga sig följande: "Vem har Håkan Lans stulit sitt navigeringspatent ifrån?" Svaret är eran....

 
Ingen bild

pissenisse

7 februari 2009 01:03

Mittemellan kan visst vara ett husdjur! pissenisse är lite grann mittemellan och pissenisse behandlas sämre än katten :-(

 
Drina

Drina

7 februari 2009 01:45

Här kommer man hem efter en trevlig utekväll och så har pissenisse gått lös i kommentarerna.
Det är inte lätt när tjuvlyssnats server ligger nere..

http://drina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

pissenisse

7 februari 2009 15:40

Nä Drina, nu är det lördag eftermiddag och inget nytt inlägg. Kom igen! Vissa av oss har inget liv och måste leva det genom andra.

 
Drina

Drina

7 februari 2009 23:53

pissenisse: Håll i hästarna, det kommer..

http://drina.bloggagratis.se

 
Mathias

Mathias

20 februari 2009 10:39

Mathis har rätt. Det kommer att lugna ner sig efter de första månadernas teoriplugg.
Sen är det bara simulator tid som gäller.

http://www.metrobloggen.se/flygledare

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Drina - 7 juni 2009 12:34

Nu kommer äntligen den sista redovisningen av min OJF-vecka:   Onsdag:  Onsdagen var dagen jag fick flyga flightdeck! (dvs sitta på jumpseat inne i cockpit) Satan i gatan vad kul det var. Dagen började med att hänga lite Malmö Aviations coordinator...

Av Drina - 31 maj 2009 23:34

Bara för att jag ville blogga nu så går det inte att logga in på sidan. Typiskt.. Jag försöker igen nästa månad!...

Av Drina - 29 maj 2009 16:44

Närå, jag har inte glömt bort del två av OJF:andet, jag kom bara tillbaks till skolan och vid det här laget så har ni väl lärt er hur jag blir då.   Imorgon kanske det finns lite tid. Nu ska jag snart åka till Höör för att grillpartaja med klassen h...

Av Drina - 22 maj 2009 09:36

Nu är min OJF-vecka tyvärr slut men attans vad med roliga grejer jag har fått göra! OJF står för "On the Job Familiarization", studiebesök helt enkelt.   Jag drog vinstlotten och fick en av två platser på Bromma flygplats och det är jag lycklig över...

Av Drina - 20 maj 2009 21:10

    Det här har varit min utsikt idag:        Jag har verkligen inte tid att skriva nu, med tanke på när jag ska upp imorgon så borde jag ha gått och lagt mig för länge sen, men det kommer mer text om någon dag eller så.     ...

Presentation

Omröstning

Vad kan inte vara ett husdjur?
 Fågel
 Fisk
 Mittemellan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards