Alla inlägg under april 2008

Av Drina - 7 april 2008 08:22

Jag var så trött när jag kom hem igår så jag orkade inte. Nu måste jag springa till jobbet men ikväll gör jag ett nytt försök.

  

Bilder finns.. vet jag..

Av Drina - 6 april 2008 10:12

..var på personalmiddag igår.
 


Går och jobbar, skriver mer sen. Bilder finns.. tror jag.. 

Av Drina - 5 april 2008 08:24

Jag fattar inte varför tonårsföräldrar klagar, det är väl skitenkelt egentligen:


Enkel lösning på problemet 

Av Drina - 4 april 2008 22:09

Kom på att jag hade lite modebloggsbilder som låg och skräpade på datorn. Vem är jag att hålla dessa dolda från allmänheten liksom?


Bilderna är tagna för ett par veckor sen när jag och Kissapan var på lokal.

Modebloggsbild #1 

 Här är vi på Werséns toalett och kom på att vi behövde modebloggsfotografera oss lite. Dessvärre funkade det inte så bra med självporträtt med blixt i spegel..


Som tur var kom Honken och hjälpte oss:

Modebloggsbild #2 

  Tyvärr trodde Honken att det var taket som var det intressanta i det hela så kläderna syns inte särskillt mycket. Men vi har kläder på både över och underkroppen. Det kan jag lova.


Modebloggsbild #3 

 Här försökte vi oss på sånadär farliga enbenta modebloggsbildsposer för att visa våra snygga skor vilket innebar en stor portion tappad balans. Allt helt i onödan eftersom fotografen som sagt mest fokuserade på  taket..


Men det är tanken som räknas och vi hade snygga skor på oss. Det kan jag lova. 

Av Drina - 4 april 2008 11:55

Jag är hemma en snabbis mellan ett möte och jobbet så jag tänkte passa på att slänga upp "dagens shopping" för det har jag sett i andra modebloggar att man ska göra.

  

Shoppingkasse 

  

 Dagens shopping utövades på ICA (eller Aij See Äij som man säger om man vill vara lite internationell). Här kommer en close up på innehållet:

  

Innehåll
   

  

That's all for now folks! 

  

(Vart lite osäker nu när jag skulle välja kategori på inlägget men valde tillslut "modebloggeri". Shopping känns som att det hör hemma där liksom..)

Av Drina - 3 april 2008 21:55

Mina favoriter bloggkommentatorerna skrev nyss ett inlägg om att Kenza "utnyttjar" sina läsare för att finna saker hon själv inte orkar leta rätt på. Jag tycker tvärtemot att det verkar skitsmidigt!


Så nu mina fantastiska läsare undrar jag om ni kan hjälpa mig med en sak. Jag är på jakt efter en miljon svenska kronor. Om nån har sett en sådan summa någonstans kan ni väl lägga undan den i mitt namn och skriva en kommentar om vart jag kan hämta ut den. Helst i Åretrakten (eller åtminstone i jämtland) men om det inte går så funkar det om ni lägger undan den på Gina Tricot i Kista också. Jag är inte omöjlig.


Tack alla snälla söta!!!


(L)

xoxo

*lol*

kjamizzz

XD

:p

:´-( <-- ledsen glad gubbe

8-)

puzz puzz



(kissapan tycker att jag använder för lite smilies och msn-uttryck om ni undrar över det något annorlunda avslutet här)

Av Drina - 3 april 2008 20:31

"Klutte" skrev en kommentar tidigare där han ville att jag skulle skriva fler modebloggsinlägg (jag läser bara de ord som känns relevanta i mina kommentarer ifall nån undrar) så här kommer det modebloggsinlägg som jag skrev om att jag skulle skriva tidigare.
  

  

Värsta genombrottet på min väg mot att bli en riktig modebloggerska!

Min kära vän och föredetta  kollega Camilla har nämligen avslöjat den stora hemligheten för mig. Varför man som modebloggare ska stå sådär inåt med fötterna på alla sina modebloggsbilder.

  

Svaret är som följer (trumvirvel): För att då ser benen mycket smalare ut!

Om man står med fötterna pekandes rakt fram finns det en risk att låren snuddar vid varandra och då ser man tjock ut. Om man ser tjock ut så ser inte folk det som är viktigt i bliden, kläderna alltså, utan de ser bara tjockheten. Så kan man inte ha det. Om man då istället vrider tårna mot varandra i en omänsklig pose så ser man genast både kissnödigare och smalbentare ut. Tada!


Jag undrar om jag kan dra detta ett steg längre och alltid stå med tårna innåt, alltså även när jag inte modebloggsbildsfotograferas. Då kanske jag ser übersmal ut och får all den lycka och rikedom som jag förtjänar? Jag ska testa imorgon, då jobbar jag hela dagen vilket innebär en hel massa stående. 


Undrar om det funkar när man går också? Jag menar, det kommer ju se konstigt ut om jag kommer gåendes och ser ut som värsta fläskberget men så fort jag stannar (och viker in tårna) blir jag Nicole Richie-smal.. Det funkar ju faktist inte.. Snacka om förvirrande för omgivningen.


Så får det nog bli, jag ska genast lämna datorn och börja träna på att gå innåt med tårna i sju centimeters klack!


Diet och träning släng dig i väggen! Allt som krävs för att bli smal är en något felaktig benställning.

Av Drina - 2 april 2008 23:14

Idag var jag på besök hos tjoflisen. Var tvungen att lämna in lite papper för att få en personutredning gjord, ännu ett steg på vägen till att få mitt elevtillstånd. Det var inte så mycket mer spännande än så. Jag tog bussen till Järpen där polisen har sitt kontor. Gunsan (min förra chefs mamma) tog emot mina papper och sen var det klart. Kändes jävligt viktigt att åka dit personligen och lämna dem, verkligen. Men nu står det så i regelboken och då är det bäst att lyda så att man inte hamnar i finkan.


Sen hade jag 50 minuter på mig innnan bussen gick hem så jag bestämde mig för att "göra byn". Gick på bokhandeln och köpte lite pennor till jobbet, 45 minuter kvar. Gick på OKQ8 och hängde lite, 40 minuter kvar. Sen fanns det inte så mycket mer att göra i Järpen eftersom jag varken var i behov av arbetsförnedering, försäkringskassa, soc eller gymnasial utbildning så jag gick ner till station och hängde lite där. Köpte en glass med bästföredatumet "förra sommaren" på järnvägsgrillen, nickade lite coolt till några grovisar som slevade i sig lunch och satte mig sen på en trapp och läste i vårsolen. När jag kom hem så kände jag att jag hade fått tillräckligt mycket uträttat på en dag så jag vilade hela eftermiddagen och kvällen.


Snipp snapp snut (hahaha, dagens ordvits) så var dagen slut.

Snart alltså, om typ 45 minuter eller så.. 

Ovido - Quiz & Flashcards