Direktlänk till inlägg 19 september 2008

Singing bee?

Av Drina - 19 september 2008 21:54

Kom precis hem, knäppte på tv:n och hamnar framför programmet singing bee. Jag fattar inte, är det på riktigt? Vart hittar de i så fall dessa människor? 


Vad går det ut på egentligen? 

Och vilken är programmets målgrupp? 


Och vad gör gogo-dansarna i programmet??




Jättekonstigt.

 
 
Annies Fotoblogg

Annies Fotoblogg

19 september 2008 22:05

Jadu bra frågor :P

Jag fattar inte varför det BARA är personer som är dåliga på att sjunga med i programmet... För det finns ju de som är bra också, visst idéen är ju att alla ska få sjunga, men jag tycker det verkar som om det bara är dem som sjunger falskt... :S

Men det kan vara ett rätt kul slö-tittar-program faktiskt :P

http://annie90.blogg.se

 
Drina

Drina

19 september 2008 23:20

Annie: Är du säker på att idén är att alla ska få sjunga? Jag tror att de bara har tondöva människor med i programmet med flit.

Just kul vet jag inte om jag tyckte att det var, det var mer som när man passerar en bilolycka, obehagligt att se men omöjligt att titta bort.

http://drina.bloggagratis.se

 
bowlingjocke

bowlingjocke

21 september 2008 22:26

Är det på riktigt?
= Ja, det är nog seriöst :P

Vart hittar de dessa människor?
= Programledaren Hanna går ju runt i publiken i programmets början för att rikta micken mot (säkert) väl valda personer. Kan de texten så får de vara med. (jag tror de har sökt efter personer som vill vara med i "Singing Bee" också.

Vad går det ut på?
= Det gäller inte att kunna SJUNGA, utan att kunna TEXTERNA.

Målgrupp?
= Ja, det har väl blivit så att flest tondöva har fått vara med pga att det ju är roligare. Det är ju alltid kul när någon gör bort sig i teve. Se bara hur populärt Idol har blivit. Men killar och tjejer mellan 18-40 typ?!

Vad gör go-go dansarna i programmet?
= Haha. Jadu. Det vettefan. För att musiken ska "svänga" lite mer kanske?!

http://bowlingjocke.blogg.se

 
Drina

Drina

22 september 2008 11:21

bowlingjocke:

Jag tror nog inte att de utvalda är så slumpmässiga som det kan se ut. Nu har jag inte sett början på programmet men är det så att Hanna går runt och väljer ut folk så är det nog bara för syns skull. Annars skulle de ju vara tvungna att tv-sminka alla i publiken för säkerhets skull. Fatta vilken tid det skulle ta!
Alternativt så bryter de inspelningen när de har blivit utvalda och skickar iväg dem på sminket (så gör de med de anhöriga på postkodmiljonären). Hur som helst så är det ett jättekonstigt program redan utan dansarna. Med dem så passerar det gränsen för vansinne.

http://drina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Drina - 7 juni 2009 12:34

Nu kommer äntligen den sista redovisningen av min OJF-vecka:   Onsdag:  Onsdagen var dagen jag fick flyga flightdeck! (dvs sitta på jumpseat inne i cockpit) Satan i gatan vad kul det var. Dagen började med att hänga lite Malmö Aviations coordinator...

Av Drina - 31 maj 2009 23:34

Bara för att jag ville blogga nu så går det inte att logga in på sidan. Typiskt.. Jag försöker igen nästa månad!...

Av Drina - 29 maj 2009 16:44

Närå, jag har inte glömt bort del två av OJF:andet, jag kom bara tillbaks till skolan och vid det här laget så har ni väl lärt er hur jag blir då.   Imorgon kanske det finns lite tid. Nu ska jag snart åka till Höör för att grillpartaja med klassen h...

Av Drina - 22 maj 2009 09:36

Nu är min OJF-vecka tyvärr slut men attans vad med roliga grejer jag har fått göra! OJF står för "On the Job Familiarization", studiebesök helt enkelt.   Jag drog vinstlotten och fick en av två platser på Bromma flygplats och det är jag lycklig över...

Av Drina - 20 maj 2009 21:10

    Det här har varit min utsikt idag:        Jag har verkligen inte tid att skriva nu, med tanke på när jag ska upp imorgon så borde jag ha gått och lagt mig för länge sen, men det kommer mer text om någon dag eller så.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards